04 mars 2013

Förra helgens PMU

Jag ligger efter med fyndvisandet!
Förra lördagen ställde vi oss i kön till PMU strax före öppning. Vi hamnade ganska långt fram men bakom oss ringlade kön längre än vi någonsin sett där tidigare. Väl inne tog vi som vanligt var sitt barn, var sin korg och gick åt varsitt håll. Det blev en blandad kompott vi fick med oss därifrån.


Gamla plastleksaker är charmiga så sköldpaddan var given att följa med oss hem. Likaså Mickel-spelet med de snygga djuren på, fågeln är min favorit. Den lilla boken med katter tvingade jag på dottern ;)


Muggen är från Rosti Mepal och i tipp topp skick.


De kärvänliga fåglarna har Tore Borg gjort. Vi velade lite om vi skulle köpa dem med till slut fick det bli så. Katten hoppade raskt ner i min korg, med tanken att jag skulle sälja den vidare, men dottern blev så förtjust så hon fick den istället.


De två små djupa tallrikarna är märkta Terra, vilket var en form av importmärkning som man främst använde före 1950. De kan vara från Japan, Tyskland eller kanske något helt annat land. Det får vi nog aldrig veta. Söta är de iaf!


Koppen är från Gefle men är omärkt och därför var prislappen på en ynka femma. Det hade varit kul att ha ett fat till den, det ska vara helt mörkrött i rubin-glasyr. Modellen heter EF. Hojta gärna till om ni kan hjälpa mig.



Tre blå Vereco-koppar med fat samt två gröna utan fat hamnade också i våra korgar. Glaskoppar är inte vår kopp te men som med mycket annat vi köper nu så kommer de att hitta andra lyckliga ägare framöver.


1 kommentar:

Skriv gärna en kommenter!