09 augusti 2012

Boka in Umeå Retromarknad 9/9

Om en månad smäller det! För första gången någonsin arrangeras en renodlad Retromarknad i Umeå!


Klicka på bilden!

Vi är ett gäng engagerade själar från Facebookgruppen Umeå Retro som står bakom Umeå Retromarknad på Obbola Folkets Hus söndag 9 september. Vi utlovar bra sortiment och fyndchans! Tyngden ligger på 50-70-tal och inget nytt kommer att säljas!

Förutom privata säljare som rensat hemma kommer också Graninge Bruk Antik och S:t Olofs Antik från Graninge att ta med sitt bästa sortiment till Obbola. Retrougglan kommer också att sälja sina ugglor sydda av retrotyger.

Ni vill inte missa detta! Boka in söndag 9 september kl 11-15.
Fikaserveringen är öppen och där är sortimentet garanterat färskt :)
Varmt välkomna!

10 kommentarer:

  1. Så skoj! Hade varit så kul att besöka norrland och göra det i retro-ärende dessutom.

    Jag träffade en kvinna från Holmsund i veckan, hon var i Sthlm för att tömma/rensa sin gamla mosters hus efter mosterns död och jag var där och hjälpte till. En riktigt trevlig dam. Jag frågade om hon kände dig :) Gav henne även adressen hit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du träffat en Skärgårdsbo ;) Hoppas hon kikar in på bloggen.

      Radera
  2. Ikea ligger för långt bort för oss. Så synd. Hade så gärna velat komma. Jag hoppas på utförliga blogginlägg så att det känns som om man var på plats.
    Hoppas också att det kommer att gå riktigt bra och att det blir ett återkommande event.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ikea? Nu hänger jag inte riktigt med. Ska ni till Ikea? ;)
      Tack för lyckönskningar. Jag ska se till att fira mycket. Hoppas jag hinner det :)

      Radera
  3. Åhh, varför en söndag??!! Man hinner ju inte upp och åter för att sedan va på arbetet tidig måndagmorgon... Det är ju likadant med auktioner - oftast på söndagar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, av rent egoistiska skäl tror jag. Vi säljare vill ha lördagen på oss att fixa inför mässan. Våra långväga säljare kommer också hit på lördagen. Men vi stänger kl 15 så nog hinner ni köra hem till måndag morgon alltid, tom om ni kör moppe ;)

      Radera
  4. Öppnar ni kl.11 eller får man komma i tidigare? (Jag ser gärna att det öppnas 11 så det blir lika fyndchans för alla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi öppnar kl 11 och släpper inte in någon före så fyndchansen är samma för alla :) Det kommer att finnas MÄNGDER av grejer så många kan fynda :) Välkommen!

      Radera
  5. Tror ni det kommer fler tillfällen? Åkte från Umeå igår:/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så synd :( Vi hoppas att det går bra imorgon och att marknaden uppskattas. Isf satsar vi på en marknad även nästa höst.

      Radera

Skriv gärna en kommenter!