19 juli 2012

Onsdagsrundan

Igår njöt vi av solen på förmiddagen och inväntade att loppisarna skulle öppna. Onsdagar i trakterna runt Sollefteå är en bra loppisdag! Alla har öppet och många öppnar inte förrän på eftermiddagen så man kan semestra på som vanligt på förmiddagen. Igår hade vi turen att ha barnvakt och då går det så mycket smidigare att åka runt.

Vi var inte riktigt nöjda med skörden när vi vände hemåt, vi hade gärna gjort något riktigt bra fynd, men 135 kr för allt på bilden får ändå ses som lyckat.

Vi började med Lenas loppis i Väster Ledinge. Grejerna hos henne är nästan löjligt billiga och man kan verkligen fynda men igår hittade vi inget riktigt speciellt. Vi köpte iaf ett bokmärksalbum fullt av hästar till dottern, duken med gröna blommor, den orangea pappersrullshållaren och den vita vägghållaren för en kruka för en liten peng.

Vi körde vidare, förbi några loppisar, och stannade på ett av våra favoritställen där vi alltid brukar fynda, hembygdsgården i Örbäck. Tyvärr fanns inget intressant den här gången och priserna var rejält tilltagna på det som fanns. Mattias hittade en exotisk figur till sin samling. Den var inte prismärkt med de godtog Mattias bud på 5 kr.

Vi körde tillbaka till loppisarna vi passerat tidigare och började med det mögelstinkande stora huset i Sörbruket. Där hittade jag en lampskärm som jag lämnade kvar pga lukten. En röd bricka, en Thebe barnkniv och en brosch med pärlor köpte jag iaf för en femtiolapp.

Västby blev nästa stopp och där var även det gula huset bredvid öppet. Fem Lansett assietter, en liten viking från Lindshammar och två små tomtar köpte vi i gula huset. En Festivo ljusstake fyndade jag för en tjuga i det andra.

Vi avslutade rundan i Sollefteå med Antik & Kuriosa, en snabb titt på loppisen under Näbbar & Klor och slutligen Lions välbesökta loppis där vi var bland de första in vid öppningen kl 17. Trots det hittade vi inte en grej! Ett tråkigt avslut på loppisrundan men det kommer fler turer den här semestern :)

2 kommentarer:

  1. Ja, ibland hittar man å ibland ingenting,,,men det finns ju fler sommarloppisar att besöka :)
    Och så måste jag utropa ett Hurra: ni har hittat en till exotisk figur!

    SvaraRadera
  2. Härliga fynd ni gjort! Speciellt plåtbrickan gillar jag, finns i många fina färger, fråga mig, jag samlar!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!