02 juli 2012

Sparbanken & Handelsbanken

Trots att helgen var väldigt loppistät så blev det inte ett enda besök för oss. Just nu lägger vi allt krut på grunden till blivande uterummet och under veckan ska grunden gjutas. Sen ska den få vila hela sommaren och då sätter vi igång med fyndletandet! Tills vidare visar jag några små saker som Mattias köpt på loppis och på Tradera som jag inte visat tidigare.

Först ut är två charmiga och lite skamfilade sparbössor från Sparbanken. Den till vänster är köpt på Returbutiken för någon ynka krona och den till höger följde med vid Traderaköpet på bilden längst ner. På Tradera anges alltid Stig Lindberg som pappa till dessa gubbar men jag är ganska säker på att jag läst att det är fel. Kunniga läsare får gärna upplysa mig!



Stig Lindberg är iaf pappa till Skottarna från Handelsbanken, här nedan i keramik. Den minsta varianten längst fram har avslagna öron och den längst bak har också en skada samt att någon har målat halsbandet och ögonen på den. Den går kanske att tvätta ren men jag har faktiskt inte försökt än. Den i mitten är i samma storlek som den bakom, bilden är lite missvisande, och den är iaf i fint skick!

2 kommentarer:

  1. Spargubbarna var fina! Jag hoppas att de används flitigt. Jag skulle själv behöva en. Det är dyrt att leva.

    SvaraRadera
  2. Oj så fina med tre ihop. önskar jag hittade likadana.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!