11 april 2012

Slå på radion!

Den här radiomöbeln var en de första saker jag visade här på bloggen. Mattias köpte den i Returmarknadens monter på Stora Nolia 2009. Under locket gömmer sig en skivspelare men vi har inte fått den att kommunicera med högtalaren så locket får vara stängt! Radion fungerar iaf men som med alla (?) gamla radioapparater går bara kanaler under 100 mHz att ratta in. Några skrapiga utländska radiokanaler kan vi också lyssna på om vi känner för det men ärligt talat så har vi den mest för att den är så fruktansvärt snygg!


Vi hade hoppats få se vår radio på TV när Kunskapskanalens Antikmagasinet handlade om vardagsrummet för några veckor sedan men tji fick vi. Jag blev nämligen kontaktad av någon som jobbade med inspelningen av programmet som undrade om de fick använda en bild på vår radiomöbel. Bilden jag hade på bloggen var inte vidare bra så jag tog några nya och skickade. När programmet gick på TV kunde vi dock inte se vår radio så därför visar jag bilderna här istället.


Ja, på tal om radio... Återkom imorgon så kommer ett radiorelaterat inlägg! :)

Och så till sist ännu en puff för TÄVLINGEN som pågår till lördag 14 april! Solglasögonen du kan vinna är supersnygga!

9 kommentarer:

  1. Men det går ju att lyssna på de enda kanaler man behöver, P1, P2 och P3.

    Jättesnygg radio!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi lyssnar ju mest på P4 Vbtn iof ;) Men radion är snygg ändå!

      Radera
  2. Vilken trevlig och funktionell modell - så kompakt,snygg å så med en tidningshylla :)

    Jag fick en liten flash-back av att se att det är en av märket "Centrum": När jag 10 år så önskade jag mig till en på en bya-auktion. Man kunde ladda flera skivor på höjd och så lyste den upp fjärran spännande stadsnamn,som så här, mysigt,,,tyckte man som barn. Och jag satt och rattade in utländska radiostationer som hade sändning på svenska,i bland tidigt på morgonen,,,och plötsligt blev man lite haj på kort-och mellanvåg :)

    Va rädd om er teak-pärla!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska vi vara :) Lät som en mysigt minne du har. Hyllan under är utmärkt att lägga skivor på. Vi har en fungerande vinylspelare nära radion :)

      Radera
  3. det var extra snyggt med belysningen!

    SvaraRadera
  4. WOOOOOW! Jag dog lite nu när jag såg de här bilderna. Herre guuuuud vad snygg den är! Det är precis en sådan som jag vill ha. Ska vända upp och ner på hela landet om jag så måste, men en sådan ska jag hitta! ;) Helt otroligt snygg! Grattis, jag är glad för din skull som får se en sådan skönhet dagligen :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet ju att du letar en. Önskar dig alla lycka i ditt sökande! :)

      Radera
  5. Åh så snygg, vi är nog många som blir en smula avundsjuka på den!
    Är egentligen på jakt efter en liten nätt köksradio men skulle jag råka på en i den här modellen så vore det inte fel. Jättesnygg!

    SvaraRadera
  6. Kan ni inte koppla den till datorn, så kan ni lyssna på vad ni vill genom den här skönheten?

    Kanske med ett par extra retrohögtalare till?

    Toksnygg i vilket fall.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!