24 mars 2012

Tidig påskmiddag

Igår tjuvstartade vi påsken med att bjuda mina föräldrar på en påskig middag med sill, ägg, skagenröra, laxpaj och en nubbe. "Skål i lagens namn" sa Freja och skålade i påskmust ;)

Mattias serverade snapsen

Bibi Bregers Lotus gul är servisen vi alltid använder till påsk. Senapssillen och äggen gjorde sig bra i de äggformade serveringsdelarna.


Potatisen hamnade i den minsta Flamingo - Bambus från Stavangerflint. Herr och fru kyckling köpte Mattias på Röda Korset i Skellefteå när han var där med jobbet förra veckan. Frugan saknar näbb men är så fin ändå.


Sillfatet ser man överallt. Mattias köpte två för några år sedan men jag har råkat krascha ett. När jag hittar ett för max 10 kr ska han få ett nytt ;)


Pärlan-lyktorna är alltid rätt och så även på påskbordet. Glad påsk i förskott :)

9 kommentarer:

  1. Det är klart att man ska ha Lotus Gul till påsk. Det hade jag inte ens tänkt på. Det måste jag härma. Är bordet nytt eller gammalt? Det var rysligt fint.

    Daniel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bordet är ett ekbord med en Virrvarr-vaxduk på :)

      Radera
    2. Så lurad man kan bli.

      Radera
  2. Så fint det ser ut! Roligt att starta påskandet redan nu :)

    Glad Påsk!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. vacker påskmiddag, lotus gul är ju så snygg, utmärkt för ett påskbord.

    SvaraRadera
  4. Jag har alltid gillat gul lotus, så mycket att jag en gång i tiden skaffade ett "Lotus"alias på ett forum :) Middagen såg väldigt god ut!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin blogg du har! Förresten, har du sett att Antik Bothnia i Vännäs har Mingelkväll imorgon (tisdag den 27 mars) mellan 18-21? Dom ska ha fina erbjudanden och även lotta ut presentkort. Det tänker då inte jag missa :)

    SvaraRadera
  6. Åh va gott, nu fick jag nästan lust att fixa till skinkan jag har liggandes i frysen!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!