02 januari 2012

Här får ingen välling spillas!

Dags att avslöja den sista julklappen från Mattias. Jag friskar upp era minnen med att skriva rimmet igen.

"Snart är det uppåt väggarna med denna designiver.
Hoppas inte barna på dessa med vällingflaskor spiller och kliver".

I paketet låg två kuddfodral i tyget Dandelion Clocks från Sanderson, samma mönster som på tapeten vi köpt men inte fått upp på väggen än. "Snart är det uppåt väggarna med denna designiver" syftar alltså på att tapeten snart sitter på väggen. Barnen (främst vår yngsta lilla huligan) brukar gärna kliva omkring och spilla sin välling i soffan och på kuddarna men dessa hoppas vi förblir rena länge! Visst är de fina? Jag ser fram emot att visa er väggen och de matchande kuddarna längre fram i vinter. Vinter förresten...imorse var den här med snöstorm! Nu saknar jag barmark!

10 kommentarer:

  1. Ska hålla koll på dessa på mina loppisrundor runt Göteborg

    SvaraRadera
  2. Jenny: Ja, jag älskar tyget!

    Petrogylv: Tyget är nytt och engelskt, dessa är köpta på e-bay. Det kryllar nog inte av dem på loppis men man vet ju aldrig :)

    SvaraRadera
  3. Även jag väntar spänt på att få se när ni tapetserat. Kan inte bli annat än supersnyggt!!

    SvaraRadera
  4. jag är visst helt seg i bollen, hade ni redan köpt tapeten? hursomhelst, snygga kuddar! förstår att barnen inte får spilla på dem. jag plockar undan min svenskt tenn-kudde när vi ska sitta många i köket och äta. tog definitivt undan den när vi hade rödbetssoppa! hihi..

    SvaraRadera
  5. Khina: Nä precis ;)

    Gunilla: Tack :)

    Allt det gamla goda: Jo tapetrullarna ligger bara och väntar på att sättas upp :) Förstår att du vill rädda dyrgripen från rödbetssoppan ;)

    SvaraRadera
  6. Så snygga! Skulle gärna ha både tapet och kuddfodral men det får bli efter jag flyttar. När det nu blir...

    SvaraRadera
  7. Mycket Snyggt Anna.

    SvaraRadera
  8. Trilivippa: Åhå, vart bär det av vid flytt?

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!