07 november 2010

Retrodukning del 1 - middag

Idag är det retrodukningsdag som Form 55 tagit initiativet till.
Min dukning är en middag för en, kanske en påskmiddag? Gult är iaf temat.
.

.
Tallrik, soppskål och uppläggningsfat är Lotus gul från Gustavsberg av Bibi Breger och köpta på auktion i Graninge. Det gröna glaset är köpt på Åhléns men andas retro.
.

.
Den lilla tableten (eller i vanliga fall duken) har jag köpt på Tradera. Besticken med bakelitskaft vet jag inget om, de är köpta på olika loppisar.
.

.
Salladsskålen och den mindre skålen är billiga men fina, köpta på olika loppisar och tillverkade av Duralex. Salladsbesticken med teakskaft fick jag av snälla grannen Åsa.
.

.
Ljusstakarna från hemslöjden i Borås fyndades på auktion i Graninge.
.
Kaffe och något sött efter maten är ett måste! Det blir ett dukningsinlägg till idag och då har jag flyttat in till soffan...
.
Ta en titt på andra retrobloggares dukningar här:
Form 55 del 1
Form 55 del 2
Porslinsbloggen del 1

Porslinsbloggen del 2
Porslinsbloggen del 3
Femtiotalsjakten

Porslinan
Loppista
Gilas grotta
Clinens ljuva 50-tal
Stajnich del 1
Stajnich del 2

6 kommentarer:

  1. Härliga färger! Smart med den lilla duken som tablett, och ljusstakarna gillar jag verkligen!

    SvaraRadera
  2. Trillivippa: Ja man längtar nästan till påsk...och vårsolen som lyser! Mmmm...
    Duken passar ju bra som tablett, men jag skulle nog aldrig våga använda den på riktigt...man kan ju spilla! ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig 50-tals nostalgikänsla som kom över mig, blandat med vårkänslor:)

    SvaraRadera
  4. Åsa din mittemot granne :)19 november, 2010 22:24

    Kul att du gillar salladsbesticken, tycker att de är retro och snygga klassiker som passar hos dig :)

    SvaraRadera
  5. Ann-Kathrine Salmonsson26 oktober, 2011 11:34

    Hej Anna,
    Vilka härliga färger, du har verkligen gjort trevliga dukningar.
    Kul att du blev nöjd med karotten.
    Såg du Lotusdelarna hos Öman i Sollefteå när du var nere sist?

    SvaraRadera
  6. Ann-Kathrine: Tack :) Jo jag såg att han hade Lotus i fönstret i somras. Gillar Lotus men har så mycket porslin så jag måste hålla igen ibland ;)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!