09 november 2009

Holmsundsloppisen

Förra lördagen var första gången jag besökte denna loppis även om den ligger i vårt område. Den är inte öppen så ofta. Lampan nedan började jag titta på där den stod i fönstret när jag åkte förbi med bussen för över två år sedan. Den stod där i kanske ett år men sedan försvann den. Jag visste inte ens att det var loppis i huset då, jag trodde bara att det var någon prylgalning som bodde där :) Lampan var borta i ungefär ett halvår men dök sedan upp i ett annat fönster. Jag visste då att det var loppis i huset och jag har länge varit sugen på att titta närmare på lampan. Tyvärr var lampan en besvikelse men jag var ändå tvungen att ta några foton på den.



Det fanns en snygg soffa med tillhörande fåtölj där också. Tyvärr var soffan överöst med gitarrer och annat så den var svår att få någon riktig bild av, både i kameran och i huvudet. Fåtöljen var iaf riktigt snygg och jag tror att soffan också var det. Men vi behöver ingen soffgrupp nu.



Jag blev ännu en helg fyndlös! Mattias köpte en jullykta för 20 kr.
Vi hade ju tänkt oss till Antikboden i Rödånäs också men tidsbrist och förkylning gjorde att vi skippade 8 mil extra bilresa. De har stängt för sässongen nu så vi får testa vår lycka där till våren istället.

4 kommentarer:

  1. Hej, finnen här igen.
    Har nu läst din blogg.
    har en 3 delars bokhylla i samma stil som den du har på bild. har även teskedar med bakelit skaft.
    några mindre byråer, finns också.
    om du är intresserad får du dem om du hämtar dem.

    Christian Andersson

    SvaraRadera
  2. Lampan var häftig, och speciell..... Synd när det är pryl på pryl så att man inte kan se vad som finns under.... Men fåtöljen var snygg iallafall!

    SvaraRadera
  3. Christian:
    Det låter intressant men det är tyvärr lite långt till Finland (Även om Wasa är vår närmsta grannstad) Tack ändå!

    SvaraRadera
  4. Helena:
    Ja eller hur! Det är lite jobiigt med loppisar som är för "struliga" även om det oftast är där man kan göra fynd!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!