18 augusti 2009

Vännäs Motormuséum & loppisfynd!

I söndags var det svinkallt och regnigt men det var Motormuséets dag i Vännäs så vi åkte dit. I Vännäsby stannade vi på Loppislogen. Där fanns lite fint porslin, en fin telefonhylla & en radio samt två fina teakbokhyllor med dragskåp under som jag var lite sugen på tills jag tittade på prislappen: 1100 kr/st. Det blev inget köp!

Utanför Motormuséet var det bakluckeloppis i regnet. De flesta höll på att packa upp sina sista saker när vi kom. Vid första bordet hittade jag 5 tallrikar & 5 djuptallrikar Safari. De var märkta med 30 kr/st men de två kvinnorna som sålde stod just och diskuterade priset, de var ju trots allt ganska mycket nagg på dem. En av dem började plocka bort prislapparna och sa att jag kunde få hela bunten för en hundring. Det är härligt när säljaren sköter prutandet åt en :) Jag fick även med mig en Spisa-Ribb tallrik för en tjuga från samma säljare. Den var i ok skick, får se om jag ska behålla den eller sälja den på Tradera.


Tallrikar Gefle Safari av Helmer Ringström

Hos en annan säljare köpte jag en Salix sockerskål i nyskick för en tia, det var ett riktigt bra köp! :) Tänk vad man kan fynda i Vännäs! Det fanns mycket mer fint porslin i de olika släpvagnarna och tälten men man måste ju få plats med allt i skåpen hemma också...


Sockerskål Gustavsberg Salix av Stig Lindberg


I och utanför den lilla Guif-macken sökte folk skydd mot regnet

På Motormuséet fanns allt från bilar, båtar, flygplan och cyklar till fiskeutrustning, gamla dryckesflaskor och specerivaror. Mattias morfars gamla BMW R69 S från 1964 finns också utställd där. Den har stått där sedan Tore dog 1995 men Mattias hade inte varit där förrän nu. Han berättade däremot att han kört den själv, första gången när han var 12 år på parkeringen utanför Bilprovningen ;)



Gammal mat & dryck



Tores gamla BMW R69 S från 1964

Vi kikade även in till Antikgaraget i Täfteå på vägen hem. Där finns fullt av fina teakmöbler, stringhyllor, porslin och andra godbitar från 50- & 60-talet, men man gör sällan några fynd på såna prismedvetna ställen.

2 kommentarer:

  1. Nämen vilken trevlig blogg!
    Kul!
    Vilket fynd att du fick sockerskålen för 10pix, inte illa.

    SvaraRadera
  2. Yvonne: Tack! Får säga detsamma om din blogg!
    Sockerskålen var ett riktigt fynd ja :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!