22 oktober 2010

Ett renoveringsobjekt som är för stort...

Jag hittade en helt underbar möbel ute på gatan igår! Jag var på öppen förskola med barnen och utanför stod denna skönhet i en hög av skräp!
.

.
Lådorna som låg slängda brevid var den snygga varianten med sneda lådfronter. Jag hade gärna förbarmat mig över möbeln (som antagligen väntar på att skrotas) och försökt fixa till den. Men när jag granskade den lite närmare insåg jag att projektet nog är för stort för mig. Skjutluckorna i överdelen satt som sten och spåren de skulle löpa i var trasiga här och där. Faneren var riktigt dålig och full av vattenringar och skador. Luckorna i underdelen var låsta och någon nyckel såg jag inte till. Lådorna var trasiga....
.

.
Det var synd på en så fin möbel!

1 kommentar:

Skriv gärna en kommenter!