26 januari 2015

Klot och Ballograf

På hallbyrån finns numera ett block och penna, för viktiga anteckningar eller kloka tankar som behöver plitas ner innan de försvinner. Den klassiska Ballografpennan känns så rätt där. Hur många gånger har man inte använt den här typen av penna på Posten eller banken? Nu finns den i en uppsjö av färger för att passa alla hem. Jag valde den svarta.


Ugglan Klot av Edward Lindahl för Gustavsbergs studio köpte jag på Bobbys loppis i lördags. Han saknar polarna Burr och Kisa men i detta lilla stillében känns det rätt med bara en uggla. Han sitter där som inspiration till kloka tankar men det blir nog övervägande komihåglappar som kommer att skrivas på det snygga blocket från Ica Maxi.

3 kommentarer:

  1. Vi såg alla individuellt den ugglan, i vår familj.. Tror inte att många missade den vid entrén? Kanske var jag dumsnål? :) Idag var det så dags för Uppsala / Ekeby Viking, att få nobben på S&F.. Behöver någonstans att ställa allt roligt jag får syn på!

    SvaraRadera
  2. Den var ganska lagom dyr. Prisvärd om man verkligen vill ha den. Det fanns en uggla till (Kisa eller Burr) men någon annan hann före mig till den.

    SvaraRadera
  3. Kompisarna sitter nu på Tradera, för samma lagom dyra i grupp om tre. Eller dubbelt upp som singlar.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!