05 september 2013

3 dagar kvar till Umeå Retromarknad!

Det börjar närma sig! Bara 3 dagar kvar till 2013 års upplaga av Umeå Retromarknad! Ska det bli en lika stor succé som förra året? Allt talar för det! Vi har utökat antalet bord till 36 st + möbler och ställningar med textilier och kläder. Det är fler säljare och ännu mer att välja bland!

Jag och Mattias har rengjort, prismärkt och packat varenda ledig stund de senaste veckorna. Några godbitar har ännu inte hunnit ner i kartongerna. Här är en liten del av de ca 500 objekt som kommer att finnas på eller vid våra tre bord. Hur vi ska få plats med allt är en gåta!





Varmt välkomna att fynda på Umeå Retromarknad, söndag kl. 11-15 på Obbola Folkets Hus!


16 kommentarer:

  1. Åh, så himla skojigt, tyvärr så är den ju på en Söndag så det är ju omöjligt för oss långväga att besöka er. Annars skulle jag utan pardon köpt den blågrå keramik vasen av dig. Vill ha! Har ju en vit exakt likadan...
    Hur som helst - Lycka Till med försäljningen och till nya fynd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men nog kan ni komma ändå! Förra året hade vi besökare som åkt många mil! Det går ju att komma till Umeå på lördag och stanna över och sedan åka hem efter marknaden på söndag :)
      Det är nästan omöjligt att ha marknaden på lördag eftersom många av oss packar upp dagen innan och vissa säljare kommer på lördag kväll. Tex Graninge Bruk som har sin butik öppen till kl 16 på lördag! Hoppas vi får se dig här någon gång framöver! :)

      Radera
  2. Åh vad jag skulle vilja vara där men jag får nöja mig med Antikvärldendag här i Solna istället :-D
    Lycka till med försäljningen!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det blir lika bra :)
      Har helt glömt bort mattan! Vill du fortfarande köpa den? Iaf ska jag kolla upp frakten så fort jag hinner!

      Radera
    2. Jepp, jag ville inte stressa dig mitt uppe i marknadspackandet :-D
      Även de gröna plåtbrickorna är av intresse om du ville släppa dem?

      Radera
  3. Åh så mycket fint ni ska sälja! Hade så himla gärna besökt retromarknaden och i synnerhet ert bord. Älskar Solflaskan! :)

    SvaraRadera
  4. Åh, hade jag inte bott i Göteborg, så hade jag kommit!! Duken och den fina bonaden med fåglar!!! Sååå fina :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, jag luras kanske lite med bilden. Den gula duken ska inte säljas, den råkade bara få ligga kvar på köksbordet när jag ställde dit grejerna ;) Bonaden med fåglar ska däremot säljas. Synd att Gbg är lite långt bort ja!

      Radera
  5. Jag är alltid upptagen första helgen i september, så jag missar alltid retromarknaden. Riktigt, riktigt dumt... Ska försöka komma loss något år - då blir det helt klart ett besök!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh det var tråkigt :( Det är inte säkert att det blir samma helg näta år. Vi försöker hitta en helg som passar alla oss arrangörer och vi är 5 pers (+några extra kanske) så datumet kan nog variera. Hoppas det passar dig näst år :)

      Radera
  6. Oha...unfortunally we do not have those special retro-fleamarkets in Berlin...your stuff looks beautiful. any chance to buy some stuff online? many greetings from Berlin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I'm glad to have a reader from Berlin. Do you translate my blog to read it? Retro markets are not that common here in Sweden either :) Unfortunately we rarely sell online, it's so much easier to sell directly to the buyer.

      Radera
  7. Hur har dagen varit? Om du inte fick sålt bonaden kanske jag kan få köpa den? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagen var helt fantastisk! Bonaden blev kvar men är undanpackad i ett förråd till nästa år. Kan försöka komma ihåg den nästa gång vi ska dit :)

      Radera
  8. looks amazing ...the blue teapot a dream..

    SvaraRadera
  9. Hade varit jätteskoj att fara upp till Umeå men jag spenderade en hel del på nostalgimarknad i Sundsvall och gjorde en massa gottligt fynd.

    Lycka till där Med vänlig hälsning Annsofie

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!