29 juni 2013

Fyndat på Graninge Bruk

Vi skulle komplettera midsommarhandlingen lite (mat alltså!) så dagen innan midsommarafton åkte vi till Långsele. På vägen dit stannade vi på Graninge Bruk och vips hade det gått 1,5 timme!


Den orangea Snark-filten från Tidstrand köpte jag till Retrofolk-Mikael. Brickbandet köpte jag bara för att teakhänget var snyggt och går att använda till ett annat brickband. Pallen med finfin formpressad teaksits köpte Mattias.


Termosen är från Hammarplast och efter en grundlig isärplockning och rengöring blev den precis som ny! Den är stor och rymmer nästan en full kaffepanna.


Kapsylöppnaren föreställande en viking kunde vi inte lämna kvar! Vi tyckte synd om den då ingen velat betala 20 kr och prislappen nu var sänkt till 10. Kopparna heter Dill men det är nog inte Helmer Ringströms Dill va? De är hur som helst från Gefle och koppmodellen heter EF. De ska ha mörkgröna fat och i juli får jag iaf ett fat levererat från Benny :)

Vi fortsatte mot Långsele och stannade på ännu en loppis innan mathandlandet. Det återkommer jag om imorgon.

1 kommentar:

  1. Fina saker! Speciellt pallen och termosen skulle jag gärna tagit med hem. Härliga färger i filten alltså!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!