30 maj 2013

Gästinlägg: Äntligen ett campingbord

Mattias fortsätter sitt gästspel här på bloggen.

Gästinlägg av Mattias

I flera år har vi varit på jakt efter ett campingbord med stolar som man kan slänga in i bagageluckan på Buicken från -55. Det är inte så att vi inte sett nått men vi har velat fram och tillbaka över vilken färg det skulle vara och vilket pris vi ville betala. I somras rök nog det bästa precis framför näsan på oss. Det var på Nipstadens auktionsfirma i Sollefteå som kunden framför mig blev tipsad av ägaren om ett orört bord i originalkartong för 250 kr. När jag på Returbutiken ser ett färdigt set uppställt bestämmer jag att en gång för alla göra slag i saken. Priset var 250 kr som de ofta brukar kosta. Nu blev det dock ett lyckoköp då det visade sig att det var halva priset dvs 125 riksdaler. Nu får vi se till att komma iväg på en picknick med kärran. Sist var väl i Dalarna för en herrans massa år sedan.



Tillverkaren är Origo och stolarna packas inuti bordet som viks ihop och kan bäras som en väska. Här är några gamla bilder med anknytning.



5 kommentarer:

  1. De är fina de borden, jag har ett rött, men inga passande pallar ännu, bara större campingstolar. Det är alltså inte ett sånt där man kan gömma stolarna i, en låda, utan ett vanligt. Mycket bra att ha med!

    SvaraRadera
  2. Senast vårt var med någonstans, var i slalombacken. Då blev det ost och vin-bricka i vårsolen. Morfars gamla camping-set i blått.
    Hemma buades bordet ut, då det inte var så väldigt stabilt för en barnfamilj. För mig innebar det dock trevliga utflykter, fria från allehanda skräp som lämnats på iordningställda rastplatser..

    På tal om -55, så har här fyndats vackra bokomslag från året och till huset med samma datum. Läser nu Vägen till Klockrike, av Martinsson. Väldigt bra med "utebelysning" nu!

    SvaraRadera
  3. Snyggt, snyggt! Likadant bord hade vi när var och campa med tältet när jag och mina bröder var småa, med mamma och pappa.

    SvaraRadera
  4. precis ett sådant campingborg fanns hemma när jag var liten. mer fyra taburetter. det låg i en kartong och man fällde ut bordet och då låg taburetterna ihopfällda där inuti. väldigt smidigt! campingbordet vittnar om sommar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det här är precis ett sånt. Men kartongen saknas. Mkt smidigt att man kan fälla ihop allt till en väska iaf :)

      Radera

Skriv gärna en kommenter!