27 maj 2011

Pistillo e Pistillino

I mitt förra inlägg visade jag mina nya örhängen och fick en kommentar från Jess på bloggen Retrolyckan som skrev att de påminner om lampan Pistillo. Jag googlade och konstaterade att örhängena verkligen påminner om lampan. Och vilken lampa sen! Den skulle jag gärna ha i taket i vardagsrummet!!! Men den kostar en saftig summa...

Lampan kommer från italienska Valenti Luce och formgavs av Studio Tetrarch 1969. Det finns också en mindre modell av lampan som heter Pistillino och den liknar nog örhängena ännu mer.

Pistillo går att sätta i taket, på väggen...

...eller ha stående som bordslampa
 
Pistillino

Och här är bilden på mina örhängen


4 kommentarer:

  1. Häftig, men den kräver sin våning...

    SvaraRadera
  2. Kul! Att du hittade min favoritlampa (som bara finns i mina drömmar än så länge *ler*). Den är ju hur cool som helst. Det är därför jag gillar ditt örhängesfynd så mycket också. Använd dem ofta och med stolthet :-) Du kommer bli festens pingla.

    SvaraRadera
  3. Galet snygga lampor! MIna favoriter sedan länge.
    Vill köpa men det tar emot.

    Sjukt snygga örhängen också! Väldigt lika Pistillino.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!