16 mars 2011

Personlig utmaning

Jag tänkte bli lite personlig eftersom jag fick en utmaning av Åsa på bloggen Kringlor och Krusiduller. Tanken är att man ska skriva åtta saker om sig själv so here we go...
.
1. Jag är sockerberoende! Jag kan inte hålla mig till lördagsgodis även om jag predikar det för dottern. Som tur är sätter sig godiset inte på kroppen...än iaf! ;)
.
2. Jag ogillar verkligen vinter och ändå bor jag i Norrland! Snön är kul runt jul och en stund på vårvintern när det är soligt och man kan åka pulka...men vi har vinter 6 månader av 12 och det är för mycket!
.
3. Mitt hår har varit gult, grönt, oranget, lila, rött, blått, svart, blont, brunt och allt däremellan! Några mer eller mindre ovanliga frisyrer har jag också haft.
.
4. Jag har väldigt kort stubin! Speciellt när det är stressigt, inget går som jag vill och barnen inte lyder. Jag kan bli riktigt förbannad men ber om ursäkt lika snabbt. Undrar vem jag ärvt det av? Mina föräldrar är inte så...
.
5. Kaffe och lång frukost är det bästa som finns. Jag kliver upp tidigt på morgonen för att slippa stressa...något min sambo verkar ha lite svårt att förstå!
.
6. Jag har inget körkort trots att vi bor 1,5 mil utanför stan. Det är jobbigt, speciellt när vi har två barn! Jag får bara inte tummen ur...
.
7. Jag gillar fina skor men använder dem sällan. Mitt senaste köp är ett par superhäftiga högklackade från Lola Ramona som jag annu inte har använt. Hoppas på nån fest i sommar så jag får chansen att ha dem.
.
8. Jag hade en plan på att bli florist men jobbar istället som ekonomiassistent. Jag är inte vidare bra på att sköta blommor men jag börjar lära mig. Är jag bra på att sköta ekonomin måntro?
.
Utmaningen skickar jag vidare till:
Retroprylar
Porslinsbloggen
Clinen's Ljuva Femtiotal
Porslinan
50-tals keramik
En omaka kaffekopp

7 kommentarer:

  1. Kul att läsa!
    Ang kort stubin har jag inte reagerat på detta förrän nu. Arvet finns nog på morssidan - du har säkert hört att vi ibland pratat om fler i släkten med det "Johanssonska humöret" :)
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Rolig utmaning, ska klura lite på den till ikväll... :)
    Hade nog kunnat kopiera en del av dina svar rakt av, särskilt de om hårfärger, fina skor och körkort. ;)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken fin bloggsida du har! Rena nostalgitrippen! Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Den korta stubinen har du efter mej.
    Midsommarafton är en bra tid för nya skor.........eller var det för stövlar.......

    SvaraRadera
  5. Mamma & moster Kecke: Då vet jag var stubinen (eller avsaknad av den) kommer ifrån då :)

    Kecke: Hoppas vi ses till midsommar! Men det blir nog i stövlar skulle jag tro ;)

    Trillivippa: Ska bli kul att läsa din utmaning!

    Catatina: Tack, vad roligt att du gillar den :)

    SvaraRadera
  6. Kul att få veta lite om dig! Har själv bott i Umeå och i Öre(Håknäs) under 15 år. Är uppvuxen i Dorotea. Å du... skärpning....Ta körkortet!!!Allt blir mycke´lättare då. Livets logistic blir betydligt bättre.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!