14 februari 2011

Alla hjärtans dag

Idag har vi firat Alla hjärtans dag med god mat och gott fika trots att det är måndag!
Min älskade sambo gav mig blommor, choklad och en "Hjärtans gott" burk fylld med godis!
.


.
Dagen till ära tog vi fram hjärtservisen :) Jag köpte tre kaffekoppar med fat samt sex assietter för en väldigt billig penning på loppis i Österforse för några år sedan.
.


.
Servisen kommer från Ditmar-Urbach i Trnovany i dåvarande Tjeckoslovakien, nuvarande Tjeckien. Jag vet inget mer om tillverkaren. Porslinet är ganska tjockt och assietterna är väldigt olika i tjocklek. Dekoren är lite halvtaskig men det är en charmig servis. Någon som vet mer om den?
.

.
Hoppas ni alla haft en mysig dag!

3 kommentarer:

  1. Oj, vilken underbar blogg, vilken tur att jag ramlade in här! Jag lägger dig direkt till mina favoriter :-)! Jag är också en riktig loppisråtta och älskar 50- och 60tal.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Kringlor och krusiduller: Tack vad skoj :) Din blogg är också jättefin och finns bland mina favoriter nu :)

    SvaraRadera
  3. Hjärtservisen är så söt! :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!